Kommentarsfunktionen är avstängd.
Senaste kommentarer
- pajam om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
- Seende om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
- pajam_22 om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
- عباس om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
- سید محمد ابطحی om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
- سید محمد ابطحی om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
- عباس om باز دوباره آزادی بیان بی آزادی بیان
Arkiv
- november 2011 (5)
- augusti 2011 (1)
- juli 2011 (3)
- maj 2011 (2)
- april 2011 (2)
- mars 2011 (5)
- februari 2011 (2)
- januari 2011 (2)
- december 2010 (2)
- november 2010 (7)
- oktober 2010 (6)
- september 2010 (1)
- augusti 2010 (3)
- juli 2010 (1)
- maj 2010 (3)
- april 2010 (4)
- mars 2010 (5)
- februari 2010 (9)
- december 2009 (3)
- november 2009 (3)
Etiketter
Ahl al-Bait Allah arabien barn barnarov Död demonstration eid England exiliranier Förtryck Gud Imam Imam Khamenei Imam Khomeini invasion Iran iranier Islam Islamiska republiken islamofober Israel kärlek Karbala Khomeini Koran koranen kvinna man Mohammad muslim muslimer ockupation Profet Profeten protest revolution shahid shia stockholm sunni sverige terrorism USA wahhabiKategorier
- Andlighet (10)
- debatt (6)
- Hälsa (1)
- Intressen (2)
- Islamiska republiken (11)
- Övrigt (18)
- Personligheter (11)
- poesi (5)
- Politik (24)
- Religion (24)
- Samhällsproblematik (10)
- tafsir (exeges – tolkning) (7)
- فارسی (4)
Statistik
Idag: 49
Totalt: 8813
ungefär 10 månader sedan
Salam alaikum min bror!!
Tack för att jag fick dela Nowrouz med er, det är en dag jag alltid kommer att bära med mig i mina tankar.
För mig kommer denna dag vara oförglömlig och varje Nowrouz som följer kommer mina tankar föra mig tillbaka till detta år.
Höjdpunkten var när ljuset lös i ögonen på A, efter att vi hjälpt henne med det lilla och hon sa: Nu har bördan lyfts från mina axlar. Att min lilla del i det hela bidrog till detta gjorde mig så tacksam, för att jag fick vara med er denna dag, alhamdullilah!
Må Allah(swt) underlätta för A och välsigna henne med förlåtelse för hennes synder.
Må Allah(swt) välsigna er för att ni finns vid hennes sida.
Ma´Salame
ungefär 10 månader sedan
Tänkvärd inlägg, tack för att du delade med dig!
ungefär 10 månader sedan
Jag tackar er båda två. Ja syster, må Gud, den Upphöjde, ge henne den frid hon behöver i efterlivet. Må hon bota för sina synder i detta liv, så att hon må bemötas ren av änglarna i nästa.
ungefär 9 månader sedan
Salam Aleykom!
Väldigt bra skrivet broder. Ya Aba Saleh .. Må Allah påskynda Imam Zamans (AJ) återkomst!
ungefär 9 månader sedan
Robert Faurisson – en frihetskämpe? Vilket skämt.
ungefär 9 månader sedan
S.A!
Mycket bra informatonen. Tack för det.
Må Guf belöna dig inshallah.
ungefär 9 månader sedan
obeskrivligt bra tack så mycket
ungefär 9 månader sedan
vaghean khoob bood inshalla hame bandegane nadoroste khoda be rahe dorost hedayat shan. mohtaje doa
ungefär 9 månader sedan
Jag tror det är riktigt nära. Jag tror och tycker att varje troende muslim, som tror på imam mehdi(aj) ska be till gud och lssna på dua al faraj så det skyndas på. Ju starkare vår tro blir ju snabbare kommer han komma.
Det sägs väl även att Imam Ayotallah Al Khaminai kommer ge el ”raye” till Imam Mehdi?
ungefär 9 månader sedan
Det om al-Ray vet jag inte syster men det är mycket viktigt att se till att uppfylla kraven för vår mästares återkomst än att tro att vi är i den tiden. Enligt en återberättelse återkommer han i en tid då folk inte alls förväntar sig det. Så det är inte så bra att endast tro och be duaa al-faraj om jag får rekommendera. Se istället till att bygga upp dig själv och reformera din själ så att du verkligen lever i enlighet med Guds lagar och väg, då blir du utan tvekan mästarens anhängare vare sig han kommer idag eller om tusen år. Efter din död kommer du då att återupplivas för att stå till tjänst för mästaren vår.
Ya Saheb Zaman
ungefär 8 månader sedan
Längtar och komma hem.
För nu är jag på jobbet och kan inte läsa hela din inlägg men jag vill tacka redan nu!
ungefär 6 månader sedan
آقا مرتضی (پیام) عزیز
سلام
وصف او چون کار جان پاک نیست
عقل را سرمایه ادراک نیست
لاجرم هم عقل و هم جان خیره ماند
در صفاتش با دو چشم تیره ماند
عقل و عرفان تا شعاعی خاص نور میپراکنند؛ بیش از آن نه قدرت دارندنه تکلیف. بدین سبب پیامبر خاتم((ص)) میفرماید:
لاتفکروا فی ذات الله ولکن تفکروا فی آلاء الله.
در ذات خداوند اندیشه نکنید؛ ولی در نعمتهایش بیندیشید.
منابع شیعی این روایت را از امام باقر(ع) چنین نقل کردهاند:
تکلّموا فی خلق الله و لاتتکلّموا فی الله فانّ الکلام فی الله لایزداد صاحبه الاّتحیّرا.
در آفرینش خداوند سخن بگویید نه درباره [ذات] خداوند؛ زیرا سخنگفتن و اندیشیدن درباره [ذات] خدا، جز حیرت و سرگردانی رهاوردیندارد.
حتما مطالب این سایت را مورد توجه قرار دهید:
http://www.rasekhoon.net/Library/Content-7033-8.aspx
(
متن فوق از همین سایت بود)
اگر خواهان بحث مفصل هستید هم به طور خلاصه عرض می کنم معنابی توحید صفاتی عینیت ذات و صفات است.
بحث ماهیت زمان هم متاسفانه قابل خلاصه کردن نیست. که بشود در این کامنت توضیح داد. اما به طور خلاصه برای وجود بی نهایت زمان ساکن است و وجود ندارد.( نظریه نسبیت اینشتین همین را می گوید)
لذا معنی ندارد برای خالق زمان بگوییم یک زمانی بوده که مخلوق نبوده است. منظور از تقدم در خلقت هم تقدم زمانی نیست تقدم راتبه است.
چون خدا خالق زمان و مکان است نه محصور در آن.
اگر مایل باشید دروس آیه الله جواد آملی مباحث مفصلی در این خصوص دارند.
ان شاء الله در مسجد بیشتر صحبت می کنیم.
اما یک هشدار جدی، معنای اصلی و ریشهای لغات در عربی با معنا شده فارسی شان متفاوت هستند و به هیچ وجه اعتماد به فرهنگ لغت های فارسی برای درک معنای لغات کار درستی نیست.
کلمه خدا در واقع یک غلط مصطلح است در اصل بوده کلمه پهلوی ” خوداتا” یعنی خود آمده که این مهادل 12 امشاسپندان دین زرتشتی است البته به مرور زمان فارسی زبانها از کلمه خدا دقیقا الله را برداشت می کنند.
اما خود کلمه الله از دو ریشه آمده ”اله” و ”وله” که از ریشه اول می شود معبود مطلق و تاز ریشه روم می شود ”آنکس که همه حیران او هستند”!
از کلمه خدا هم می توان این معانی را برداشت کرد؟ البته نه.
بیاییم دعای غعرفه امام حسین را بخوانیم.به خدا بزرگترین و جامعترین درس خداشناسی است.
ملاصدرا بزرگ و فلیسوف بی نظیر تاریخ خود در آخر عمر می گفت ای کاش همه عمرم را فقط صرف همین دعای عرفه کرده بودم!
موفق باشید
ungefär 6 månader sedan
سلام علیکم
ممنون جناب اقای حسن زاده.. به قول مولوی
آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید
ما هرگز به کنه ذات خواند پی نمیبریم ولی مصداق فرمایش شما که با محدودیت درکمون حداقل حد اقل آن مقدار کمی که از اقیانوس کبیر در یک لیوان کوچک جا میگیرد
ازین منظر که شما بحث کردین صفات خداوند به دو دسته *ذاتی* و *فعلیه* تقسیم بندی میشوند.. صفات ذاتی همان طور که گفتین ر ذات الله هست مثل وجود یا حیات.. مثل علم و قدرت اما صفات فعلیه در نتیجه فعلی هست مثل خالقیت و رزاقیت.. ربوبیت
دسته بندی صفات خداوند از جنبه دیگری هم مورد بحث هست و آن از جهت صفات *ثبوتیه* و *سلبیه* هست.. صفات ثبوتیه که ثابت هستند مثل ازلی و ابدی بودن خداوند و صفات سلبیه که از او سلب می شوند مثل بسیط یا مرب بودن خداوند که با اصل واجب الوجود بودن آفریدگار در تناقض هست پس رد میشود
و من الله توفیق
ungefär 6 månader sedan
سلام سید، شما درست میگین ولی خب بستگی داره. امروز به خاطر گمراه بودن فرقه ی سلف الصالح ما مجبوریم در مورد دستان و پا و سورت خدای سبحان بحث کنیم و همونطور هم به خاطر گمراه بودن یه عده ای دیگه مجبوریم که در مورد ذات و صفات خدای سبحان بحث کنیم.
شخصی از شهید محمد باقر صدر(ره) پرسید که حرف رسول الله(ص) که: کسی که از غم گونههای خود را چک بزنه، نهرها
گریه بکنه و فریادهای جاهلیت رو بزنه از ما نیست. صحت داره یا نه و شهید صدر(ره) پاسخ داد که: بله صحت داره. پس چرا شیعیان در عذاداری همون کار رو میکنن؟ شهید صدر پاسخ داد که برای امام حسین(ع) گریه و خود زنی کردن فرق داره تا کار جاهلیت. امیر مؤمنان(ع) بارها در نهج البلاغه لذتهای دنیوی و مادیه ثروتی رو محکوم کرده در حالی که داشتن ثروت زیادی نه حرامه نه مکروه به شرط اینکه آدم بنده ی خدا بمونه و بنده ی مال و ثروت نشه. دلیلی که امیر مؤمنان(ع) ثروت داشتن رو در نهج البلاغه محکوم میکنه به خاطر پارتیبازیهای خلیفه ی سوم عثمان ابن عفان و اینکه بیت المال رو بین همقوماش قسمت میکرد. بنابر این ما با اون حدیث زیبایی که از امام باقر(ع) فرمودید در کنارش هم سخنی از امام صادق(ع) داریم که میفرماید: إِنَّ اللَّهَ يَقُولُ وَ أَنَّ إِلى رَبِّكَ الْمُنْتَهى فَإِذَا انْتَهَى الْكَلَامُ إِلَى اللَّهِ فَأَمْسِكُوا- خداوند مى فرمايد: (همانا فرجام و پايان هر چيزى به سوى پروردگارت است ) پس هر گاه سخن (به ذات ) خداوند ختم شد خوددارى نماييد. معنی این احادیث جیه؟
اگر معصومین(ع) بحث در مورد ذات خدای سبحان رو اکیداً حرام یا اشتباه دانستن خب نباید داخلش شد ولی پس چرا بزرگانمون چه امروز چه دیروز از جمله سهدای مطهری و بهشتی و امام خمینی و شیخین مرحوم صدوق و مفید وارد این بحثها شدن؟
مرحوم شیخ صدوق(ره) در کتابشون مشکاة الانوار و غرر الاخبار یه بابه کامل داره به اسم در صفات ذات و صفات افعال: باب دوم
در صفات ذات و صفات افعال
1
( 1 ) ابن بابويه رحمة اللَّه عليه گويد هر چه ما وصف نموديم خداوند
—————
( 1 ) فرموده است شيخ مفيد رحمه اللَّه كه صفات اللَّه بر دو قسم است يكى از آن
دو منسوب است بسوى ذات پس گفته مىشود صفات ذات و قسم دوم منسوب است
بسوى افعال پس گفته مىشود صفات افعال و معنى قول ما صفات ذات آنست كه
ذات مستحق است معنى آن صفات را استحقاقى لازم نه بجهت معينى سواى ذات
و معنى صفات افعال آنست كه آنها واجبند بوجود فعل و واجب نيستند پيش از وجود
فعل پس صفات ذات از براى خداوند تعالى آنها وصف كردن او است بآن كه حى
و عالم و قادر است آيا ديده نميشود كه او هميشه مستحق بوده است اين صفات را و
خواهد بود و وصف ما خداوند تعالى را بصفات افعال مثل قول ما است كه خالق است
و رازق است و محيى و مميت است و مبدى و معيد است آيا ديده نميشود كه او تعالى
پيش از خلق خودش خلق را صحيح نمىباشد وصفش بآن كه خالق است و پيش از
احياء نمودنش مردگان را گفته نمىشود كه محيى است و همچنين است گفتار در آنچه
شمرديم آن را يعنى از صفات افعال و فرق ميانه صفات افعال و صفات ذات آن است
كه صفات ذات صحيح نيست از براى صاحبش اتصاف باضداد آنها و نه خالى بودنش
از آن اوصاف و اوصاف افعال صحيح است وصف نمودن مستحق آنها را باضداد
آنها و بيرون رفتنش از آن اوصاف آيا ديده نميشود كه صحيح نميباشد وصف نمودن
خداوند تعالى را بآن كه ميميرد و نه آنكه عاجز مىشود و نه آنكه جاهل ميباشد و
صحيح نميباشد وصف نمودنش به بيرون رفتن از بودنش زنده و دانا و توانا و صحيح
ميباشد وصف نمودنش بآن كه امروز خالق نيست و رازق زيد نيست و زنده نميگرداند
مرده بخصوصى را و مبدى چيزى نيست در اين حال و نه معيدش و صحيح ميباشد وصف
نمودنش جل و عز بآن كه روزى ميدهد و منع ميكند و زنده ميگرداند و مىميراند
و ابداء ميكند و اعاده مينمايد و ايجاد ميكند و اعدام مىنمايد پس ثابت شد مغايرت
در اوصاف ذات و اوصاف فعل و فرق ميانه آن دو آن چيزى است كه ذكر نموديم ما
آن را مفيد
–( 16 )–
را بآن از صفات ذاتش غرض و قصد ما از هر صفتى نفى ضد آن صفت
ميباشد از ذات مقدس او
و ميگوئيم در ازل حقتعالى سميع و بصير و عليم و حكيم وحى
و قيوم يعنى بذات خود برپا و واحد و قديم بوده و اينها صفات ذات
او است .
و نميگوئيم كه خدا در ازل خلقكننده است و كاركننده و
خواهنده و خواهشكننده و خوشنودشونده و خشم آورنده و روزى دهنده
و بخشنده و سخن گوينده زيرا كه اينها صفات كارهاى او است و آنها
حادثند و جائز نيست قائل شدن به آنكه خداوند در ازل موصوف بآنهاست
ungefär 3 månader sedan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ظاهرا شما که ستاره سهیل شده اید و باید دعا کنیم یکبار خدا توفیق دیدارتان را نصیب من کند. به هر حال
یک مدت است که ظاهرا وضع مسجد منظم نیست و دوستان با هم تصمیم می گیرند دیرتر بیایند یا مثلا مثل پریشپ کلا برنامه لغو می شود.
هفته قبل هم که شب جمعه فاتحه بود.
بگذریم
متن جالبی بود و خوشحالم که خودتان هم می بینید در واقع در دنیا چیزی به نام آزادی بیان به طور مطلق وجود ندارد و هر کشوری خط قرمز هایی برای خود تعریف کرده است. اما تذکر دو نکته ضروری است
اولا در سوئد این خط قرمز ها رسمی و دولتی و یا قضایی نیستند. بلکه این جریان حاکم بر اجتماع است که اشخاص را تنبیه می کند. مثلا افرادی که شما
اسم بردید هیچ کدام دادگاهی و زندان نشدند بلکه ظاهرا از طرف خود جامعه طرد شدند. اما این جامعه مردم سوئد نیستند بلکه پشت پرده گردانندگان رسانه های مختلف ارتباط جمعی هستند که عملا قدرت واقعی کشور را در دست دارند. در چنین جامعه ای مردم خیال می کنند که در آزادی زندگی می کنند و حضور پلیسی را شاهد نیستند اما شبیه پرنده ای هستند که در قفسی شیشه ای زندانی باشد ولی خیال می کند که آزاد است چون میله قفس را نمی بیند. اعمال قدرت در سوئد غیر مستقیم است.
لذا احساس آزادی کاملا وجود دارد.
اما در کشور ایران و بسیار دیگر از کشورها که عملا خیلی آزاد تر هستند حضور فیزیکی پلیس و نیروهای امنتیتی باعث می شود که مردم حس کنند آزاد نیستند در حالی که واقعیت این است که پلیس ها حاضر هستند که از همین آزادی حفاظت کنند.
به عبارت دیگر اعمال قدرت در ایران مسقیم است و این قطعا نقطه ضعف است اما با توجه به کمبود حضور رسانه های اسلامی فراگیر عملا راهی جز اعمال مستقیم قدرت نیست.
نکته دوم اینکه بررسی کنیم چرا باید در جامعه ای مانند سوئد که اساسا به خدا معتقد نیست و تورات و انجیل را قبول ندارد و مطالبی نظیر ارض موعود و سرزمین مقدس را خرافه می داند ، مردم به جای طرد نظریه دولت یهودی در فلسطین از آن پشتیبانی می کنند؟
واقعا آیا این یک تناقض نیست؟
من خودم جوابی برای این سوال ندارم. شما قطعا بیش از من با این مردم آشنا هستید. چگونه عدم اعتقاد به خدا و اعتقاد به سرزمین مقدس باهم قابل جمع است؟
اگر در مورد کشوری مذهبی مثل آمریکا حرف می زدیم جواب ها واضح بود اما الان واقعا توضیحی برای وضعیت سوئد به نظرم نمی رسد مگر اینکه بگوییم مردم عمیقا به رسانه ها اعتماد دارند که البته اینطور هم نیست.
به امید دیدار
خدا حافظ
ungefär 3 månader sedan
سلام بر شما بزرگان و عزیزان آقا پیام وآقا سید محمد
ممنونم بابت اطلاعات خوبی که به من دادید که جای بسی تفکر و تعقل دارد انشاءالله با ظهور آخرین ناجی بشریت جهان به آزادی واقعه ایی خواهد رسید تنها یک سئوال از آقا سید محمد بزرگوار دارم شما در مورد سوئد توضیحات مبسوط ارائه فرمودید و در خصوص ایران و بسیار دیگر از کشورها فرمودید عملا خیلی آزادتر هستند اگر در خصوص با ذکر مصادیق آن اطلاعاتی بفرمائید بسیار سپاسگزار خواهم بود .
ungefär 3 månader sedan
سلام بر شما بزرگان و عزیزان آقا پیام وآقا سید محمد
ممنونم بابت اطلاعات خوبی که به من دادید که جای بسی تفکر و تعقل دارد انشاءالله با ظهور آخرین ناجی بشریت جهان به آزادی واقعه ایی خواهد رسید تنها یک سئوال از آقا سید محمد بزرگوار دارم شما در مورد سوئد توضیحات مبسوط ارائه فرمودید و در خصوص ایران و بسیار دیگر از کشورها فرمودید عملا خیلی آزادتر هستند اگر در خصوص با ذکر مصادیق آن اطلاعاتی بفرمائید بسیار سپاسگزار خواهم بود
.
ungefär 3 månader sedan
matlabe khandani bod vali ba sepas
ungefär 3 månader sedan
matlabe jalebi bod ba sepasssssss
ungefär 2 månader sedan
منظورم این است که اگر شما وارد ایران شوید می بینید که مسائلی نظیر سیاست خارجی هم به آسانی قابل بحث است و حتی آزادانه حتی در مورد مبانی حکومت و مقامات کشور در تاکسی و مترو بحث می کنند .پس
هیچ کس نگران چنین مسائلی نیست و احساس خطر هم نمی کند.
اما در سوئد می بینید که یک سری محدودیت های اجتماعی شدید وجود دارد.
مثل موضوع هولوکاست و رابطه با اسرائیل.
اما اصل واژه ” آزادتر ” در مورد ایران صحیح نیست. چرا که ایران هم محدودیت های خودش را دارد و خط قرمز های خودش را.
به هر حال در ایران بهاییت آزاد نیست. آزادی عقیده مذهبی و تبلغ هر عقیده ای امکان پذیر نیست .و البته هم بدنه جامعه و هم حکومت بشدت برخورد می کنند . در حالی که همه این موارد در سوئد آزاد است.
پس آزادی یک امر نسبی است. در بعضی امور سوئیها آزادترند و بعضی امور هم ایرانیها اما مجددا باید پذیرفت که مشکل عمده مرزهای آزادی در ایران در اعمال قدرت مستقیم است.
ungefär 2 månader sedan
از نظریههای دوستان محترم سپاسگزارم. سید ابطحی، شما سؤال کردید که چرا سوئد با این همه بی دینی و بی خدایی باز هم از رژیم اسرائیل و حادثه ی هواوگاست انقدر حمایت میکنه که حتی آزادی بیان رو از ملت خودش میگیره و برای من که کل عمر اینجا زندگی کردم این سؤال پاسخ واضحی داره. به دو دلیل سوئد و اتفاقا کل کشورهای غربی اینطوری هستن.
ا. عده ی زیادی از سران جامعه ی سوئد یهودن و عده ی بیشتری هم بدون اینکه یهود باشن صحیونیست هستن. مثلا خانواده ی بُنِّیِرس که یهودی هستن صاحبان تمام مراکز کتاب فروشی هستن، از اول قرن هجدهم تو سوئد حضور داشتن و تا الان فاتحان مراکز چاپ و فروش کتاب هستن. اینها نه تنها تو کتابرسانی کل سوئد انحصار دارن بلکه حتی چاپخونههای کچکتر رو به اجبار دستور میدن که چه کتابهایی رو حق دارن بفروشن و چه کتابهایی رو ندارن بفروشن و این قدرت رو یهودیها و صحیونیستها تو اکثر زمینهها تو سوئد و کشورهای دیگه ی غربی دارن.
ب. عذاب وجدان ملت سوئد. اینها وجود رژیم اسرائل رو با عذاب وجدان کل غربیها ساختن و سوئد در این مورد استثنا نیست. ”چون هولوکاست تو آلمان اتفاق افتاد دست اروپاییها به خون یهودی آلوده شده” و به این دلیل اوروپاییها عذاب وجدان دارن و قبول میکنن که زیر سؤال بردن هولوکاست کالا ممنوع باشه با این که سوئد مثله آلمان، فرانسه و کشورهای دیگه ی اروپایی مستقیما ممنوع نیست.
عباس جان، من حرف سید ابطحی رو در مورد روشهای مختلف شرق و غرب قبول دارم. همونطور که سید فرمودن موضوع این نیست که ایران از سوئد آزادی بیان بیشتری داشته باشه ولی اگه تو ایران و کشورهای مسلمون نشین دیگر اندیشان، نا راضیان و مخالفان رو دستبندی و زندانی جسمی میکنن تو سوئد و کشورهای مدعی دموکراسی دیگر اندیشان، نا راضیان و مخالفان رو زندانیهای فکری و خردی میکنن. یعنی به قول نویسنده ی بزرگ سلاوُی زیزک که در مورد دیکتاتور پنهان غربی زیاد نوشته یه نفر به بچش میگه ”تو باید بیای باهامون خونه ی مادر بزرگت” و یه نفر دیگه میگه ”خودت تصمیم میگیری که بیای یا نه ولی اگه نیای مادر بزرگت دل شکسته میشه” به امید اینکه فرزند قبول کنه ولی اگه نکرد مجبور میکنن. اگه ایرانیها مثله اولین نفر عمل میکنن غربیها مثله نفر دوم عمل میکنن و هر دو به یه اندازه خوب یا بدن ولی روش غربیها زرنگتره بلکه حد اقل ملت اونها احساس آزاد بودن رو میکنن.
ungefär 2 månader sedan
سلام به آقا سید محمد و پیام عزیز
مطالبی که نوشته بودید خواندم و استفاده کردم افسوس آزادی و آزادی بیان تنها ابزاری است در دست قدرتمندان ،که هر کشور متناسب با سیاست های خودش اعمال می کند. من هم اعتقاد دارم و بر این باورم که آزادی حتی در کشور سوئد با آن همه ادعا وجود ندارد ولی این باور را هم دارم که این شرایط در کشور من به مراتب سخت تر . آقا سید محمد عزیز من متوجه شدم این افراد که آقا پیام از آنها نام برده افراد مشهور و معرفی بودند و اظهار نظر خود را به صورت عمومی گفتند بنابراین با اظهار نظر مردم عادی در تاکسی و مترو فرق می کند و به نظر من نمی توان با مواردی که شما از آن به عنوان مصادیق آزادی در ایران نام بردید مقایسه کرد .البته در ایران رسانه هم نمی توانند در مورد بعضی کشورها مطالب خواص بنویسند مثلا هیچ روزنامه ایی اجازه نداره از کشتار در سوریه صحبت کند ولی در مورد یمن آزاد است. واقعا امیدوارم امام زمان ( عج ) به امر خداوند ظهور کند و همه ما شاهد آزادی واقعه ایی در جهان باشیم آمین
ungefär 2 månader sedan
عباس عزیز
نمی دانم در ایران هستید یا نه. اما بد نیست سری به روزنامه هایی مثل شرق و مردمسالاری و آفتاب یزد و…بزنید و ببینید که آبا روزی هست که اخبار سوریه را عین الجزیره منعکس نکنند؟
اتفاقا آزادی در موارد سیاسی – نه امور اعتقادی – در ایران به شکل هرج و مرج وجود دارد.
تمسخر سیاست های کلان کشور و حتی زیر سوال بردن مبانی اولیه حکومت امری عادی است و مطمئن باشید تا چنین هرجی و مرجی در کار نباشد طبقات غیر نخبه مثل همانها که در تاکسی و مترو مثال زدم جرات نمی کنند
اینطور در مورد مسائل سیاسی اظهار نظر کنند.
لذا در این امور ایران واقعا خیلی آزاد است. اما در مواردی که اشاره کردم بعد اعتقادی پیدا می کند خیر. در این امور ایران جامعه بازی نیست و نه حاکمیت و نه جامعه موارد تخلف را تحمل نمی کنند.
دیدید که در مورد نشریه خاتون صرفا زیر سوال بردن رنگ مشکی برای چادر چه جنجالی به راه انداخت؟
نمی کویم وضع ایران خوب یا ایده آل است که قطعا اینطور نیست اما خیالتان راحت باشد آزادی به معنای اظهار نظر و حرف زدن هر امری حتی در حکومت رسول الله هم آزاد نیست.
چون آزادی مطلق ممتنع الوجود است . چیزی شبیه کچل موفرفری است!
آنچا که آزاد بودن من بخواهد صدمه یا محدودیتی برای دیگران ایجاد کند این آزادی باید محدود شود.
لذا آن آزادی واقعی که شما شاید تصور کرده اید اساسا امکان ناپذیر است.
به جای بحث در مورد ارزش آزادی باید در باره نحوه اعمال محدویت و تعریف مرزهای آزادی به نتیجه برسیم.
ungefär 2 månader sedan
آقا سید محمد
در خصوص وجود هرج و مرج سیاسی با شما موافقم متاسفانه کشور ما به آن دچار شده است . اما در خصوص روزنامه هایی که فرمودید متاسفانه مدتی است به هیچ روزنامه ایی دسترسی ندارم و اطلاعات بنده کمی قدیمی است بنابراین اگر لطف کنید در خصوص یکی از روزنامه ها مثلا شرق اگر مقاله ایی نوشته که جهت آن بطور مثال همانند اخبار یمن هست ، لینک آن را قرار دهید. ببخشید که شما را به زحمت می اندازم . در خصوص آزادی ، بنده هم قائل به آزادی بی چون و چرا نیستم چرا که این آزادی نیست و لجام گسیختگی خواهد بود
ungefär 2 månader sedan
سلام عباس آقا
عید غدیر هم مبارک
زیاد لازم نیست وقت بگذارید. م همین الان یکی از لینک هایی که نتیجه سرچ گوگل است را برایتان می گذارم.
جستجوی بیشتر با خودتان. مشت نمونه خروار است
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2387494
ungefär 2 månader sedan
ببخشید
این یکی هم جالب بود
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2322209
فقط خواستم ببینید که این اخبار به آسانی در ایران منعکس می شوند.
و نزدیک ترین متحد سیاسی ایران را به صورت کشوری کاملا آشوبزده و در حال سقوط نشان می دهند.
ungefär 2 månader sedan
سلام آقا سید محمد بزرگوار عید شما هم مبارک و به شادی .
ممنون بابت زحمتی که کشیدید
ungefär 1 månad sedan
فحش های کسیفت رو پاک کردم که بیش از این آبروی خودت رو نبری بدبخت.
ungefär 1 månad sedan
به پیام 22. متسفانه شما و امثال شما عادت دارید هر چی میتونید فحش و چرت و پرت بنویسید. اشکال نداره، با اینکار فقط لیاقت و ارزش خودتون رو نشون میدین. اما اگه با این حرف هات جدی هستی چرا اسم قلابی نوشتی و میل قلابی درست کردی؟
اونطور که من مطالعه کردم شما یه آدم ترسویی در سلنا ستکهلم هستی… درست میگم؟ اشخاصی مثله شما خیلی بدبخت بیچاره هستن. دم از ضد خشونت و حق اظهار نظر نه؟
ungefär 1 månad sedan
ضمنا فحش هات رو پاک میکنم که آبروت بیش از این نره